Academic-scientific journals as a consolidation of higher education in Design
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2011.v6i.12633Keywords:
design education, academic journals, university, design theory, outreach, disseminationAbstract
Until a specialised journal of theory, criticism and research is created, there is no profession in the field. Today, reflection and theorisation on design exists, in accordance with the deficiency stated by G. Bonsiepe (1982). But it remains to internalise the idea of reinforcing the theoretical-critical character, academic-scientific dissemination and development in the methodology of design processes, as indispensable instruments to advance development and innovation in this field. Excellence in professional and research postgraduate courses for the training of professionals, teachers and researchers of the highest level is still to be achieved.
Downloads
Metrics
Publication Facts
Reviewer profiles N/A
Author statements
Indexed in
-
—
- Academic society
- N/A
- Publisher
- Universidad de Málaga
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).

14.png)