I would prefer not to sign... On some Political Problems in Agamben’s Philosophy

Authors

  • Germán Osvaldo Prósperi Universidad Nacional de La Plata Argentina

DOI:

https://doi.org/10.24310/Contrastescontrastes.v24i1.6709

Keywords:

Politics, Law, violence, fascism, power

Abstract

In Homo sacer I. Il potere sovrano e la nuda vita, Giorgio Agamben brings back a phrase Walter Benjamin addressed to Pierre Klossowski and, indirectly, to the group Acéphale: vous travaillez pour le fascisme . In this article we aim at demonstrating that it is Agamben’s political-ontological thinking and, to some extent, Benjamin’s views -a crucial influence over the Italian philosopher- which may work for fascism. We will therefore prove the need to differentiate two levels of politics, namely the transcendental and the empirical. Unless we are aware of this difference, we may indeed be working for fascism.

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Author Biography

Germán Osvaldo Prósperi, Universidad Nacional de La Plata

Germán Osvaldo Prósperi es Profesor Adjunto en la Universidad Nacional de La Plata, Argentina. 

Líneas de Investigación: 

El problema del sujeto en la filosofía contemporánea 

Publicaciones recientes

2018: «Quiasmo e imaginación en el ‘último”Merleau-Ponty’». Diánoia. Revista de Filosofía, volumen LXIII, número 80 (Mayo), pp. 71-95. [Disponible en: http:// dianoia.filosoficas.unam.mx/files/2015/2755/1368/DIAN80_Prosperi.pdf]. 

2018: «La noción de ‘esquema’ en el pensamiento de Michel Foucault. Hacia una ontología de la imaginación». Ágora. Papeles de Filosofía, Vol. 37, nº 2, pp. 215- 235. [Disponible en: http://www.usc.es/revistas/index.php/agora/issue/view/375]. 

Correo electrónico: gerprosperi@hotmail.com

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Published

2019-08-02

How to Cite

Prósperi, G. O. (2019). I would prefer not to sign. On some Political Problems in Agamben’s Philosophy. Contrastes. Revista Internacional De Filosofía, 24(1). https://doi.org/10.24310/Contrastescontrastes.v24i1.6709

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