Design education in the new European Higher Education Area. Higher Education. The situation in Spain
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2010.v3i.12685Keywords:
Bologna process, design training, universityAbstract
The Bologna process aims to create the European Higher Education Area, which has been joined not only by European countries but also by countries from other continents. It is a complex process that should culminate in 2010 with the creation of a new international educational framework. It is a truly transcendental change compared to previous reforms. It will possibly define a before and after for many disciplines in many countries. Certainly in ours, in Spain, and in our discipline, design, this will undoubtedly be the case.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Downloads
Published
2010-10-03
How to Cite
Fernández Verde, F. J. (2010). Design education in the new European Higher Education Area. Higher Education. The situation in Spain. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 3, 94–98. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2010.v3i.12685
Issue
Section
Articles
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).