History of a firm: the Olivetti character
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12729Keywords:
Olivetti logotype, signs, typographical innovation, graphic identityAbstract
This article, which focuses on Ballmer’s Project for the Olivetti logotype, has as its starting point two documents kept at the Archivio Storico Olivetti in Ivrea. The article is based on the texts by Fortini, whose approach links the logotype to the history of writing, the evolution of signs, as well as to advertising purposes. The work by Fortini and Ballmer does indeed connect the actual logotype to Olivetti’s memory and, therefore, to the topics of innovation in typographical characters and to their meaning as transmission of thought, considered as a necessary passage for the formulation of identity.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Downloads
Published
2009-03-08
How to Cite
Cristina Fiorentino, C. (2009). History of a firm: the Olivetti character. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 1, 21–26. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12729
Issue
Section
Research
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).