How to supervise quality external practices

Authors

  • Teresa Linde-Valenzuela Universidad de Málaga, España Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/RevPracticumrep.v2i1.8267

Keywords:

External practices, Practicum

Abstract

In this work we find a magnificent summary of the model created for the systematization of the processes developed during the period of external practices, also providing specific instruments of great interest, designed to be able to evidence the learning of all the agents involved: academic tutor, company tutor (including the term to any entity or organization), and students in practices; in order to ensure continuous improvement and thus promote the culture of quality in this area.

It is a practical manual, agile reading and structured in two fundamental parts: firstly, the presentation of a quality model in the tutoring of external practices and, secondly, the description of a system of recognition and accreditation of tutors of external practices within the framework of the University of Valencia.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Teresa Linde-Valenzuela, Universidad de Málaga, España

Profesora Universidad de Málaga. Máster en Políticas Territoriales de Empleo por la Universidad de Córdoba, Lcda. en Psicopedagogía por la UNED, Maestra especialidad Audición y Lenguaje por la Universidad de Málaga, Experta en Dirección y Gestión de Proyectos de E-Learning por la Universidad Complutense de Madrid. Orientadora escolar en las Escuelas Profesionales SAFA-ICET y Profesora Sustituta Interina en la Universidad de Málaga desde 2013. Doctoranda en el Programa de "Educación y Comunicación Social" en la Universidad de Málaga y miembro del Grupo de Investigación Globalización, Tecnología, Educación y Aprendizaje (Gtea) de la Universidad de Málaga. Temas de interés e investigación: formación del profesorado y prácticas en el ámbito universitario, educación familiar, educación inclusiva, orientación profesional para la inserción y desarrollo de la carrera, innovación y tecnologías de la educación.

References

Vázquez Navarro, I.; Barberà Gregori, M. A.; Blasco Calvo, P.; Pérez Boullosa, A.; Aracil García, A y Montoro Sánchez, Y. (2013) Cómo tutelar unas prácticas externas de calidad. Editorial: Universitat de València y la Fundaciò Universitat-Empresa de València

Published

2017-06-13

How to Cite

Linde-Valenzuela, T. (2017). How to supervise quality external practices. Diario De Practicum, 2(1), 97–99. https://doi.org/10.24310/RevPracticumrep.v2i1.8267

Issue

Section

Recensions

Similar Articles

1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.