Systematization, accumulation and process in the work of three andalusian photographers: Clara González Ortega, Gabriel Campuzano and Juan Carlos Bracho

Authors

  • Alberto Estudillo-Ruiz Universidad de Sevilla, España Spain
  • Paco Lara-Barranco Universidad de Sevilla, España Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/Fotocinema.2018.v0i17.5123

Keywords:

Fragmentation, Systematization, Accumulation, Process, Photography.

Abstract

This article aims to contribute to studies on contemporary photography. We focus our attention on fragmentation methods and it is used for shaping images: systematization, accumulation and process. We focus our studio on the work of three Andalusian artists: Clara González Ortega, who deals the concepts of space and time through a systematic repetition of photographic shots; Gabriel Campuzano that works with the archive idea for reordering the accumulation of photographic images and generating a new discourse; and Juan Carlos Bracho that works with the process as the conjunction of the systematic method and accumulation. We make use of an analytical-comparative methodology, our main conclusion emphasizes that the fragmentation through the different processes allows us to approach new strategies of representation.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Alberto Estudillo-Ruiz, Universidad de Sevilla, España

Universidad de Sevilla, España

Paco Lara-Barranco, Universidad de Sevilla, España

Universidad de Sevilla, España

References

Caswell, M. (2014). Archiving the unspeakable. United States of America: The University of Wisconsin Press.

D ?Acosta, S. (2012). Gui?a de Fotografi?a Andaluza Actual. _012 Stand By. Sevilla: Fundacio?n Valenti?n Madariaga.

Deleuze, G. & Guattari, F. (2002). Milmesetas. Capitalismo y esquizofrenia. Valencia: Pretextos.

Derrida, J. (1997). Mal de archivo. Una impresión freudiana. Valladolid: Editorial Trotta.

Dubois, Ph. (1998). La fotografía y el arte contemporáneo. En Lemagny, J. C. & Rouillé, A., Historia de la fotografi?a (pp. 231-254). Barcelona: Ediciones Marti?nez Roca.

Dubois, Ph. (1994). El acto fotogra?fico. De la Representacio?n a la Recepcio?n. Barcelona: Paido?s Comunicacio?n.

Elias, N. (1989). Sobre el tiempo. Me?xico: Fondo de cultura econo?mica.

Foster, H., Krauss, R., Bois, Y.A. & Buchloh, B.H.D. (2006). Arte desde 1900. Madrid: Ediciones Akal.

Foucault, M. (1979). La arqueologi?a del saber. Buenos Aires, Argentina: Siglo XXI Editores.

Foucault, M. (1968). Las palabras y las cosas. Una arqueologi?a de las ciencias humanas. Buenos Aires, Argentina: Siglo XXI Editores.

Friedel, H. (2006). Gerhard Richter, Atlas. London: Thames & Hudson Ltd.

Guasch, A. M. (2011). Arte y Archivo, 1920-2010. Genealogi?as, tipologi?as y discontinuidades. Madrid: Ediciones Akal.

Jameson, F. (1996). Teori?a de la posmodernidad. Madrid: Editorial Trotta.

Lemagny, J. C. & Rouillé, A. (1988). Historia de la fotografi?a. Barcelona: Ediciones Marti?nez Roca.

Lyotard, J. F. (1994). La posmodernidad (explicada a los nin?os). Barcelona: Gedisa.

Morgan, R. C. (2003). Del Arte a la Idea. Ensayos sobre arte conceptual. Madrid: Ediciones Akal.

Rubio, O. M. (2013). Diccionario de foto?grafos espan?oles. Del siglo XIX al XXI. Madrid: La Fa?brica.

Semin, D., Garb, T. & Kuspit, D. (1997). Christian Boltanski. London: Phaidon Press Limited.

Sougez, M. L. (1994). Historia de la fotografi?a. Madrid: Ca?tedra.

Tisseron, S. (2000). El misterio de la ca?mara lu?cida: fotografi?a e inconsciente. Salamanca: Salamanca Ediciones Universidad de Salamanca.

Additional Files

Published

2018-07-21

How to Cite

Estudillo-Ruiz, A., & Lara-Barranco, P. (2018). Systematization, accumulation and process in the work of three andalusian photographers: Clara González Ortega, Gabriel Campuzano and Juan Carlos Bracho. Fotocinema. Revista científica De Cine Y fotografía, (17), 457–480. https://doi.org/10.24310/Fotocinema.2018.v0i17.5123

Issue

Section

Miscellany