Pepe Gimeno. Typographies
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12743Keywords:
typographical design, development of typographies, logos, corporate typographies, redesing of brands, posters, containers, commemorative brandsAbstract
A selection of projects on typographical design and development of typographies, structured in the creation of logos, corporative typographies of important firms, and redesign of brands, posters, containers and commemorative brands, is shown. It is a cross-sectional survey of the tasks involved in the study of the two sides of typography: the creation of types and their composition, distribution and use. A design which starts by setting out the graphic image of a firm usually ends with the development of a corporative typography.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Downloads
Published
2009-03-08
How to Cite
Gimeno, P. (2009). Pepe Gimeno. Typographies. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 1, 106–123. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12743
Issue
Section
Path
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).