Designers’ perceptions about corporate visual identity manuals and their use in NGOs

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24310/Idiseno.2020.v15i0.8416

Keywords:

Corporative manual;, Visual identity;, Brand;, NGOs;, Design

Abstract

The visual identity manual is the document that regulates the use of the brand and any organization that wants to effectively manage its visual identity should have one. This also extends to the case of NGOs, a sector where the brand has become essential. This work gathers, through in-depth interviews, the perceptions of 16 professionals in the graphic sector about the usefulness, format and content of the manual and its specific application to NGO brands: content, management and differences regarding other sectors.

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Author Biographies

Nereida Tarazona Belenguer, Universitat Politècnica de València

Ingeniera Técnica en Diseño Industrial y Máster Universitario en Ingeniería del Diseño por la Universitat Politècnica de València. Profesora Asociada del Dpto. de Ingeniería Gráfica.

Olga Ampuero Canellas, Universitat Politècnica de València

Doctora en Ciencias de la Información por la Universitat Politècnica de València. Profesora del Dpto. de Ingeniería Gráfica.

Jimena González-del Río Cogorno, Universitat Politècnica de València

Doctora en Bellas Artes por la Universitat Politècnica de València. Profesora del Dpto. de Ingeniería Gráfica.

Begoña Jordá Albiñana, Universitat Politècnica de València

Doctora en Bellas Artes por la Universitat Politècnica de València. Catedrática de Universidad del Dpto. de Ingeniería Gráfica.

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Published

2020-12-14

How to Cite

Tarazona Belenguer, N., Ampuero Canellas, O., González-del Río Cogorno, J., & Jordá Albiñana, B. (2020). Designers’ perceptions about corporate visual identity manuals and their use in NGOs. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 15, 41–56. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2020.v15i0.8416

Issue

Section

Artículos académico-científicos