Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Indexations
Editorial Team
Submissions
About
About the Journal
Política de acceso abierto
Periodicidad y frecuencia de publicación
Ética de la publicación
Políticas de igualdad de género
Responsabilidad de los autores, editores y revisores
Visibility Data
Estadísticas
Políticas de conservación y preservación
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 30 (2025): Gender Behind the Cameras. European Women Photographers
No. 30 (2025): Gender Behind the Cameras. European Women Photographers
DOI:
https://doi.org/10.24310/fotocinema302025
Published:
2025-01-30
Presentation
Gender behind the cameras. European women photographers
Filomena Serra, Caterina Cucinotta
5-20
PDF (Español)
HTML (Español)
pdf
html
ARTICLES
Images from Portuguese late colonialism by the lens of women photographers
Inês Vieira Gomes
21-42
PDF (Español)
HTML (Español)
pdf
html
Documentary photography, between evidence and creation.
Cristina García Rodero and Cristina de Middel
Beatriz González-Valerio, Laura González-Díez
43-67
PDF (Español)
HTML (Español)
pdf
html
The photography of Eulalia Abaitua as a study of the identity of Basque women.
Imanol Sánchez Díez
69-100
PDF (Español)
HTML (Español)
pdf
html
Elisabeth Francart, ‘Madame Disdéri’, a pioneer of photography erased by history (and a scraper)
Emiliano Cano Díaz
101-126
PDF (Español)
HTML (Español)
pdf
html
LETIZIA BATTAGLIA BRAVE, PACIENT AND SILENCED FOR DECADES HEROIN OF THE MAGIC LENS
M Pilar Yébenes Cortés, Nieves Álvarez Álvarez
127-151
PDF (Español)
HTML (Español)
pdf
html
Humanist documentary photography and magical realism Transtempo by Cristina García Rodero
Alfonso Freire-Sánchez, Montserrat Vidal-Mestre
153-174
PDF (Español)
HTML (Español)
pdf
html
Women Photojournalists
Sandra Balsell’s Work through Balkan in memoriam (1991-2000)
PhD, PhD
175-208
html
PDF (Español)
HTML (Español)
pdf
Vernacular Photography and Police Archives: Reconstructed Memory in the Cinema of Susana de Sousa Dias
Vernacular Photography and Police Archives: Reconstructed Memory in the Cinema of Susana de Sousa Dias
Nieves Limón Serrano
209-232
PDF (Español)
HTML (Español)
pdf
html
The use of photographs in the (re)construction of collective memory
the case of Dundo, colonial memory, documentary by Diana Andringa
Márcio Aurélio Recchia
233-256
PDF (Español)
HTML (Español)
pdf
html
Annemarie Heinrich: photographer of classic Argentine cinema and agent of cultural modernization
María Aimaretti
257-284
PDF (Español)
HTML (Español)
pdf
html
Miscellany
Visual ecology for galleries and museums: Antonio Guerra and the renewal of landscape photography
Jorge Latorre Izquierdo, Ana Esther Santamaría Fernández
285-306
PDF (Español)
HTML (Español)
pdf
html
Artistic photography in scientific research.
A systematic review of the literature in the Ibero-American context
Iñigo Ayala Aizpuru, Daniela Reyes-Marcos, Alfonso da Silva López
307-334
PDF (Español)
HTML (Español)
pdf
html
Trends in the most recent Spanish cinema. Analysis of film productions between 2011 and 2022
Ernesto Pérez Morán, Virginia Guarinos
335-356
PDF (Español)
HTML (Español)
pdf
html
Diálogos
Luísa Ferreira: a sensitive photography
José Oliveira
357-372
PDF (Español)
HTML (Español)
Between the Documentary and the Poetic: A Conversation with Pauliana Valente Pimentel
Catarina Patrício Leitão
373-395
PDF (Español)
HTML (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
JCR y JCI WOS
scopus
sellofecyt
gs
2023 H5 |
7
dailnet
redib
##plugins.blocks.mostRead.settings.blockTitle##
|
##plugins.blocks.mostDownload.settings.blockTitle##
(2866)
Calígula (1979), ¿cine erótico o cine pornográfico?
(1495)
Fotografía en América Latina: historia e historiografía (siglos XIX y XX)
(1403)
Tendencias en el cine español más reciente. Análisis de las producciones cinematográficas entre 2011 y 2022
(1191)
Narratología porno. Una lectura semiótica de Tras la puerta verde
(1146)
El cine norteamericano durante la Gran Depresión (1929-1939)
(3601)
Relajo y humor carnavalesco como sátira política en Un mundo maravilloso (Estrada, 2006)
(3161)
Rojo amanecer: el problema de la imagen de Tlatelolco 1968
(1757)
Límites y paradojas de una fotografía de prensa: análisis de una foto de Madres de Plaza de Mayo durante la dictadura militar en Argentina
(1525)
La Masacre de Trujillo: una aproximación a “la verdad” desde la memoria
(1437)
Roma ciudad abierta: el neorrealismo y la representación del miedo y el heroísmo en la Italia de la posguerra
antiplagio
licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Information
For Readers
For Authors
For Librarians