Curricular Internship and Sociology at the University of A Coruña: From Skills to Professional and Personal Experiences

Authors

  • Ariadna Rodríguez-Teijeiro Universidade da Coruña
  • Raimundo Otero-Enríquez Universidade da Coruña
  • Laura Román-Masedo Universidade da Coruña

DOI:

https://doi.org/10.24310/RevPracticumrep.v4i2.7801

Keywords:

Practicum, sociology, learning assessment, Spain

Abstract

This paper presents, within the framework of the Degree in Sociology of the University of A Coruña (Spain), an evaluation system based on a methodological triangulation that has enabled an in-depth analysis of the different dimensions of the Degree Practicum. Namely, we have achieved some conclusions about: (a) the students' perception of the adequacy between the Practicum, the Degree and the "sociological activity" of the internship centers; (b) the students’ evaluation of skills, learning results and the "sociological vocation" of the centers; and (c) the students’ appraisal of features of the Practicum related to personal experience. From these evidences, improvement measures of this particular subject are illustrated. Such measures may be of interest within the scope of the academic management of the Degrees in Sociology.

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Author Biographies

Ariadna Rodríguez-Teijeiro, Universidade da Coruña

Profesora ayudante doctora (Departamento de Sociología y Ciencias de la Comunicación). Integrante del Grupo de Innovación Educativa Prácticum (UDC) y del Grupo de Análisis y Prospectiva Sociopolítica (LAPSO-UDC).

Raimundo Otero-Enríquez, Universidade da Coruña

Profesor ayudante doctor (Departamento de Sociología y Ciencias de la Comunicación). Integrante del Grupo de Innovación Educativa Prácticum (UDC) y del Grupo de Estudios Territoriales (GET-UDC).

Laura Román-Masedo, Universidade da Coruña

Profesora titular (Departamento de Sociología y Ciencias de la Comunicación). Integrante del Grupo de Innovación Educativa Prácticum (UDC) y del Grupo de Análisis y Prospectiva Sociopolítica (LAPSO-UDC).

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Published

2019-12-29

How to Cite

Rodríguez-Teijeiro, A., Otero-Enríquez, R., & Román-Masedo, L. (2019). Curricular Internship and Sociology at the University of A Coruña: From Skills to Professional and Personal Experiences. Diario De Practicum, 4(2), 4–23. https://doi.org/10.24310/RevPracticumrep.v4i2.7801

Issue

Section

Investigación