In El Greco’s Toledo: Luis de Carvajal and the Imposición de la casulla a San Ildefonso.
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2013.v0i34.3449Abstract
The figure of Luis de Carvajal matches at the same time and in the same place of El Greco. Carvajal, as all the painters of that time, was eclipsed by the shadow of the Cretan painter. This circumstance explains why he’s still today an unknown and why his work, difficult to see and dispersed, is subject to more or less secure attributions. In 2006, the Junta de Comunidades de Castilla la Mancha bought a canvas about the imposition of the chasuble at san Ildefonso, supposedly by Luis de Carvajal. This fact serves as starting point to make a start on the day of the knowledge about his career and move forward on some issues that have gone more unnoticed, as the real relationship or not with the Greco models.Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.