Gino Severini: El Futurismo más francés
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2002.v0i23.4768Abstract
Gino Severini, Italian painter joined ta Futurism, is one of the most genuine representatives into the artists who knew and assimilated
vanguards developed in Paris at the beginning of XX century. Along his life, Severini was a middleman between Cubism and Futurism, returning to tradition through his treatise From Cubism to Classicism. and taking Synthetical Cubism again during several years mastered by confusion. Picasso's violent personality who commanded world of Art strongly was also omnipresent in all Severini's pictorial stages.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.