Along the way I met Ángel I. Pérez Gómez

Authors

  • Francisco Imbernón Muñoz Universitat de Barcelona Departament de Didàctica i Organització Educativa Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/mgnmar.v3i3.15341

Keywords:

Tribute, Didactics, Theory-practice relation

Abstract

Professor Imbernón makes a tour of the works of the tributed, Ángel Pérez Gómez, which have had the greatest influence on his thought, stopping to explain in detail this influence.
The analysis of the conception of didactics as a discipline and of the relationship between theory and practice that the work of Ángel has had on his thought stand out.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
2
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
98%
33%
Days to publication 
21
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Academic society 
N/A
Publisher 
Universidad de Málaga

References

Elliott, J. (2005). La investigación-acción en educación. Morata.

Gimeno, J. y Pérez Gómez, Á. I. (Ed.) (1988). La enseñanza: su teoría y su práctica. Akal.

Gimeno, J. y Pérez Gómez, Á. I. (Ed.) (1992). Comprender y transformar la enseñanza. Akal.

Gimeno, J. (Comp.) (2008). Educar por competencias, ¿qué hay de nuevo? Morata.

Pérez Gómez, Á. I. y Almaraz, J. (1981). Las Lecturas de aprendizaje y enseñanza. Bilbao: ZERO ZYX.

Pérez Gómez, Á, I. (1987). Las fronteras de la educación. Epistemología y ciencias de la educación. ZERO ZYX.

Pérez Gómez, Á. I, (1998). La cultura escolar en la sociedad neoliberal. Morata.

Pérez Gómez, Á. I. (2012). Educarse en la era digital. La escuela educativa. Morata

Published

2022-09-30

How to Cite

Imbernón Muñoz, F. (2022). Along the way I met Ángel I. Pérez Gómez. Márgenes, Revista De Educación De La Universidad De Málaga, 3(3), 98–103. https://doi.org/10.24310/mgnmar.v3i3.15341