The project "escola oberta" (open school)

Authors

  • Pilar Ferrer Rallo CEIP Concepción Arenal Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/mgnmar.v0i0.6466

Keywords:

Families, school, participation, inclusion.

Abstract

The experience relates the project carried out in the Infant stage of the CEIP Concepción Arenal de Vila-real. The main purpose with which it arises is the need to create links between the school and the families, as well as between the families themselves. To this end, meetings were organized on one hand with mothers during school hours and on the other hand, the initiative to keep the classrooms open; all in order to be able to share with them the activities that were being carried out. The author claims the importance of opening the Centers within the framework of an inclusive school.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
2
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
98%
33%
Days to publication 
52
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Academic society 
N/A
Publisher 
Universidad de Málaga

Author Biography

Pilar Ferrer Rallo, CEIP Concepción Arenal

Maestra de Infantil en el CEIP Concepción Arenal de Vila-real

References

BOE (2006). Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. Boletín Oficial del Estado, 106, de 4 de mayo de 2006. Disponible en http://www.boe.es/boe/dias/2006/05/04/pdfs/A17158-17207.pdf

Casanova, M. (2016). Evaluación para la Inclusión Educativa. Revista Iberoamericana De Evaluación Educativa, 4(1). Disponible en https://revistas.uam.es/index.php/riee/article/view/4470/4896

Diari Oficial de la Generalitat (2018). Decreto 104/2018, de 27 de julio, del Consell, por el que se desarrollan los principios de equidad y de inclusión en el sistema educativo valenciano, 8356 pp. 3335-3381 Disponible en http://www.dogv.gva.es/datos/2018/08/07/pdf/2018_7822.pdf

Llorente Cortés, M.A. (2015). Escuela pública, dignidad y compromiso. Barcelona: Octaedro D.L.

MECD (2011). Actuaciones de éxito en las escuelas europeas. Colección Estudios CREADE, 9.

Simón Rueda, C., y Barrios Fernández, A. (2019). Las familias en el corazón de la educación inclusiva. Aula Abierta, 48, (1), pp. 51-58. Disponible en https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6861533

Published

2019-07-29

How to Cite

Ferrer Rallo, P. (2019). The project "escola oberta" (open school). Márgenes, Revista De Educación De La Universidad De Málaga, 97–105. https://doi.org/10.24310/mgnmar.v0i0.6466