Learning environments at C.E.I.P. María Zambrano infant and primary public school

Authors

  • Lourdes Vera García CEIP María Zambrano. Mijas Costa Spain http://orcid.org/0000-0003-0301-7994
  • Vidalina Pérez Marín CEIP María Zambrano. Mijas Costa Spain http://orcid.org/0000-0002-2089-5951
  • María del Mar Leiva Rivas CEIP María Zambrano. Mijas Costa Spain
  • Celes Monreal Palma CEIP María Zambrano. Mijas Costa Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i1.7350

Keywords:

child education, learning environments, materials, mindfulness, diversity, spaces, relations, play

Abstract

This experience originated from the restlessness and need to stop dreaming of a different school and move towards a new method witch process is described in this article. It is a public school, C.E.I.P. María Zambrano and it is in the Infant school grades where the teachers meetings, learning courses and well intentions have taken them to develop spaces, learning environments that transforms all the relationships and roles that inhabit a school

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
2
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
98%
33%
Days to publication 
60
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Academic society 
N/A
Publisher 
Universidad de Málaga

Author Biographies

Lourdes Vera García, CEIP María Zambrano. Mijas Costa

Educación infantil

Vidalina Pérez Marín, CEIP María Zambrano. Mijas Costa

Educación infantil

María del Mar Leiva Rivas, CEIP María Zambrano. Mijas Costa

Educación infantil

Celes Monreal Palma, CEIP María Zambrano. Mijas Costa

Educación infantil

References

BOJA (2008). Orden de 5 de agosto de 2008, por la que se desarrolla el Currículo correspondiente a la Educación Infantil en Andalucía.

Caderón, I. (2014). Educación y esperanza en las fronteras de la discapacidad. Madrid: Ediciones Cinca.

Hoyuelos, A. (2004). La ética en el pensamiento y obra pedagógica de Loris Malaguzzi. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.

Mora, F. (2013). Neuroeducación. Solo se puede aprender aquello que se ama. Madrid: alianza Editorial.

Ortega, N. (2016). Entrevista recuperada de: https://bit.ly/2OWtnTy

Romera, M. (2016). Entrevista recuperada de: https://bit.ly/33y19no

Teberosky, A. y Tolchinsky, L. (1989). Más allá de la alfabetización: El conocimiento fonológico, la ortografía, la composición de textos, la notación matemática y el aprendizaje. USA: Santillana Publishing Company.

Tonnucci, F. (s. f.). Entrevista recuperada de: https://bit.ly/34ANo8I

Villarroel, P. (2015). Recorrido metodológico en Ed. Inicial. Sophia, colección de Filosofía de la Educación, (9), 153-170. DOI: 10.17163/soph.n19.2015.07

Published

2020-01-30

How to Cite

Vera García, L., Pérez Marín, V., Leiva Rivas, M. del M., & Monreal Palma, C. (2020). Learning environments at C.E.I.P. María Zambrano infant and primary public school. Márgenes, Revista De Educación De La Universidad De Málaga, 1(1), 210–231. https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i1.7350