Learning environments at C.E.I.P. María Zambrano infant and primary public school
DOI:
https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i1.7350Keywords:
child education, learning environments, materials, mindfulness, diversity, spaces, relations, playAbstract
This experience originated from the restlessness and need to stop dreaming of a different school and move towards a new method witch process is described in this article. It is a public school, C.E.I.P. María Zambrano and it is in the Infant school grades where the teachers meetings, learning courses and well intentions have taken them to develop spaces, learning environments that transforms all the relationships and roles that inhabit a schoolDownloads
Metrics
Publication Facts
Reviewer profiles N/A
Author statements
Indexed in
-
—
- Academic society
- N/A
- Publisher
- Universidad de Málaga
References
BOJA (2008). Orden de 5 de agosto de 2008, por la que se desarrolla el Currículo correspondiente a la Educación Infantil en Andalucía.
Caderón, I. (2014). Educación y esperanza en las fronteras de la discapacidad. Madrid: Ediciones Cinca.
Hoyuelos, A. (2004). La ética en el pensamiento y obra pedagógica de Loris Malaguzzi. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.
Mora, F. (2013). Neuroeducación. Solo se puede aprender aquello que se ama. Madrid: alianza Editorial.
Ortega, N. (2016). Entrevista recuperada de: https://bit.ly/2OWtnTy
Romera, M. (2016). Entrevista recuperada de: https://bit.ly/33y19no
Teberosky, A. y Tolchinsky, L. (1989). Más allá de la alfabetización: El conocimiento fonológico, la ortografía, la composición de textos, la notación matemática y el aprendizaje. USA: Santillana Publishing Company.
Tonnucci, F. (s. f.). Entrevista recuperada de: https://bit.ly/34ANo8I
Villarroel, P. (2015). Recorrido metodológico en Ed. Inicial. Sophia, colección de Filosofía de la Educación, (9), 153-170. DOI: 10.17163/soph.n19.2015.07
Downloads
Additional Files
- IMAGEN 1 (Español)
- IMAGEN 2 (Español)
- IMAGEN 3 (Español)
- IMAGEN 4 (Español)
- IMAGEN 5 (Español)
- IMAGEN 6 (Español)
- IMAGEN 7 (Español)
- IMAGEN 8 (Español)
- IMAGEN 9 (Español)
- IMAGEN 10 (Español)
- IMAGEN 11 (Español)
- IMAGEN 12 (Español)
- IMAGEN 13 (Español)
- IMAGEN 14 (Español)
- IMAGEN 15 (Español)
- IMAGEN 16 (Español)
- IMAGEN 17 (Español)
- IMAGEN 18 (Español)
- IMAGEN 19 (Español)
- IMAGEN 20 (Español)
- IMAGEN 21 (Español)
- IMAGEN 22 (Español)
- IMAGEN 23 (Español)
- IMAGEN 24 (Español)
- IMAGEN 25 (Español)
- IMAGEN 26 (Español)
- IMAGEN 27 (Español)
- IMAGEN 28 (Español)
- IMAGEN 29 (Español)
- IMAGEN 30 (Español)
- IMAGEN 31 (Español)
- IMAGEN 32 (Español)
- IMAGEN 33 (Español)
- IMAGEN 34 (Español)
- IMAGEN 35 (Español)
- IMAGEN 36 (Español)
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The editorial team of Márgenes supports an open Access policy of scientific knowledge. apostamos claramente por una política de acceso abierto del conocimiento científico (see Berlin Declaration).
Authors with work published in this journal accept the following conditions:
- This journal provides immediate free access to its content under the principle of making research freely available to the public. All contents published in Márgenes are subject to the Creative Commons Reconocimiento-SinObraDerivada 4.0 Internacional
It is the responsibility of the authors to obtain the necessary permissions of the images that are subject to copyright.
Authors whose contributions are accepted for publication in this journal will retain the non-exclusive right to use their contributions for academic, research and educational purposes, including self-archiving or deposit in open-access repositories of any kind.
The electronic edition of this magazine is edited by the Editorial of the University of Malaga (UmaEditorial), being necessary to cite the origin in any partial or total reproduction.
- Authors can enter into other additional independent contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g. including it in an institutional repository or publishing it in a book) on the condition that they clearly indicate that the work was originally published in this journal.
- Authors are allowed and recommended to publish their work on the Internet (for example on institutional and personal websites), before and after the publication, as this could lead to constructive exchanges and a more extensive and quick circulation of published works (see The Effect of Open Access).

