Main Article Content

Lourdes Vera García
CEIP María Zambrano. Mijas Costa
Spain
http://orcid.org/0000-0003-0301-7994
Biography
Vidalina Pérez Marín
CEIP María Zambrano. Mijas Costa
Spain
http://orcid.org/0000-0002-2089-5951
Biography
María del Mar Leiva Rivas
CEIP María Zambrano. Mijas Costa
Spain
Biography
Celes Monreal Palma
CEIP María Zambrano. Mijas Costa
Spain
Biography
Vol. 1 No. 1 (2020): ¿Hacia dónde va la investigación educativa?, EXPERIENCES, pages 210-231
DOI: https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i1.7350
Submitted: Nov 30, 2019 Accepted: Dec 17, 2019 Published: Jan 30, 2020
How to Cite

Abstract

This experience originated from the restlessness and need to stop dreaming of a different school and move towards a new method witch process is described in this article. It is a public school, C.E.I.P. María Zambrano and it is in the Infant school grades where the teachers meetings, learning courses and well intentions have taken them to develop spaces, learning environments that transforms all the relationships and roles that inhabit a school

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

References

BOJA (2008). Orden de 5 de agosto de 2008, por la que se desarrolla el Currículo correspondiente a la Educación Infantil en Andalucía.

Caderón, I. (2014). Educación y esperanza en las fronteras de la discapacidad. Madrid: Ediciones Cinca.

Hoyuelos, A. (2004). La ética en el pensamiento y obra pedagógica de Loris Malaguzzi. Barcelona: Octaedro-Rosa Sensat.

Mora, F. (2013). Neuroeducación. Solo se puede aprender aquello que se ama. Madrid: alianza Editorial.

Ortega, N. (2016). Entrevista recuperada de: https://bit.ly/2OWtnTy

Romera, M. (2016). Entrevista recuperada de: https://bit.ly/33y19no

Teberosky, A. y Tolchinsky, L. (1989). Más allá de la alfabetización: El conocimiento fonológico, la ortografía, la composición de textos, la notación matemática y el aprendizaje. USA: Santillana Publishing Company.

Tonnucci, F. (s. f.). Entrevista recuperada de: https://bit.ly/34ANo8I

Villarroel, P. (2015). Recorrido metodológico en Ed. Inicial. Sophia, colección de Filosofía de la Educación, (9), 153-170. DOI: 10.17163/soph.n19.2015.07