Words to Julia

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24310/mar.5.2.2024.20170

Keywords:

hope, inclusion, educational practice

Abstract

The text begins with the story of Julia, a girl diagnosed with a disability at the age of 11 months. Her family faces great uncertainties and difficult decisions for their well-being, relying on diverse interpersonal networks. As a result, the author reflects on the importance of hope and inclusion, highlighting open dialogue, empathy, trust and social justice as elements to materialize in educational practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Freire, P. (1990). Pedagogía de la esperanza. Siglo XXI Editores.

Hernández Sánchez, A. y Ainscow, M. (2018). Equidad e Inclusión: Retos y progresos de la Escuela del siglo XXI. Revista RETOS XXI, 2(1), 13-22. https://revistaseug.ugr.es/ index.php/RETOSXXI/article/view/24223

Korol, C. (2006). “Pedagogía de las resistencias y las emancipaciones”. En A. Cerceña (Coord.), Los desafíos de las emancipaciones en un contexto militarizado (199-221). CLACSO.

Montané, A. (2015). Justicia social y educación. RES, Revista de Educación Social, 20. https://eduso.net/res/revista/20/eltema-colaboraciones/justicia-social-y-educacion

Pizarnik, A. (17 de mayo de 2018). Los mejores poemas de Alejandra Pizarnik. Zenda. Autores, libros y compañía. https://www.zendalibros.com/los-mejores-poemasalejandra-pizarnik/

Published

2024-07-31

How to Cite

Cortés González, P. (2024). Words to Julia. Márgenes, Revista De Educación De La Universidad De Málaga, 5(2), 196–202. https://doi.org/10.24310/mar.5.2.2024.20170

Issue

Section

MINIMAL STORIES

Most read articles by the same author(s)