The possibility and its possibles

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24310/mgnmar.v4i1.15064

Keywords:

possibility; possibles; literacy; freedom; neoliberalism, possibility, possibles, freedom, neoliberalism

Abstract

This minimal history places us within possibility and its possibles. By adopting these keys, we make room for thinking, believing and feeling that there are alternatives to those imposed as the only viable ones for education and public schools. The "impossibilist ideology" (Puciarelli, 2005) is responsible for generating this blindness or denial. We can get out of this confidence in the sense that is proper to possibility; it represents choice, change, freedom. Possibility has a real transformative potential and, for this, an alphabetization of possibility is necessary.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Rosa Vázquez Recio, Profesora Titular de la Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Cádiz

Profesora Titular del Departamento de Didáctica, de la Universidad de Cádiz. Responsable del Grupo de Investigacion "Política Educativa, Educación Pública y Justicia Social (PEP/JS-HUM109).

References

Cassier, E. (2004). El mito del Estado. FCE/Col. Popular.

Cortázar, J. (1997). Rayuela. ALLCA XX.

Lerena Alesón, C. (1989). Escuela, ideología y clases sociales en España. Círculo de Lectores/Ciclo Ciencias Humanas.

Lledó, E. (2022). Identidad y amistad. Taurus.

Pellizzetti, P. (2009). El fracaso de la indignación. Del malestar al conflicto. Alianza Editorial.

Pucciarelli, A. R. (2005). El régimen político de las nuevas democracias excluyentes de América Latina. Argentina

- 2001.

- HAOL, (8), 105-122.

RAE (2021). Diccionario de la Lengua Española. Edición del Tricentenario. https://dle.rae.es/

Santos, B. S. (2017). Justicia entre saberes: epistemologías del Sur contra el epistemicidio. Morata.

Tamayo, J. J. (2018). Los desafíos de la educación hoy: Laicismo, conciencia crítica, interculturalidad,

justicia de género y utopía. En R. Vázquez Recio (coorda.), Reconocimiento y bien común en educación

(pp. 259-284). Morata.

Wittgenstein, L. (1999 [1953]). Investigaciones filosóficas. Altaya.

Published

2023-01-31

How to Cite

Vázquez Recio, R. (2023). The possibility and its possibles. Márgenes, Revista De Educación De La Universidad De Málaga, 4(1), 160–167. https://doi.org/10.24310/mgnmar.v4i1.15064

Issue

Section

MINIMAL STORIES